Indrukwekkend

Wat afgelopen week het meeste indruk op mij gemaakt heeft, is verkooptraining. Pardon? Heeft dat veel indruk op je gemaakt? Maar dat is toch vooral saai?? En dan daarbij: is dat tegenwoordig nog nodig? Iedereen moet toch gewoon zijn eigen ding doen? Ja en nee. Verkoopstyling is best nog een nieuwe bedrijfstak. In de Randstad is het al wel algemeen bekend, maar in het oosten, waar ik woon, nog lang niet overal. De meeste makelaars zullen er, als het goed is, ongetwijfeld wel van gehoord hebben. Maar voor mijn omgeving was het onbekend terrein. “Wát ga jij doen?” kreeg ik als vraag op mijn mededeling dat ik mijn eigen bedrijf in verkoopstyling wilde beginnen. “Verkoopstyling in wat dan?” Er werd aan van alles gedacht, behalve aan te verkopen huizen. Vastgoedstyling dan? Is hetzelfde, bekt anders. Voor de meesten toch wat duidelijker. Dus dat moest het worden. Vastgoedstyling. Dan was de naam Alvast Goed! Nu was ik in mijn praatje al gauw geneigd enthousiast te vertellen wat ik allemaal te bieden heb. In geuren en kleuren vertelde ik welke diensten ik wilde gaan aanbieden. Je raadt het al: geen hond die interesse had.

Jan des Bouvrie

Dus dan maar naar een verkooptraining. Je moet je volgens mijn businesscoach laten trainen door diegenen naar wie je opkijkt, wie je grote voorbeeld is. Nu kan ik wel zeggen, dat is Jan des Bouvrie, maar die richt alleen maar woningen prachtig in, die verkoopt ze niet. Maar ik kon wel naar één van de  grootste bedrijven binnen de branche, ééntje die al jaren succesvol aan de weg timmert. Dus ik daar naar toe. Een zware dag tegemoet. Maar dat viel gelukkig heel erg mee! Heerlijk verwend worden tijdens een training is toch geweldig? Lekkere hapjes en drankjes, lunch op het strand, wat wil je nog meer…. Ja, een goed verkoopverhaal natuurlijk! Ik kwam er al gauw achter dat een goed verkoopverhaal niet bestaat uit verkopen. Een goed verkoopverhaal bestaat uit het aanknopen van een goed gesprek om de komen tot een leuk contact. En dat leuke contact moet dan weer leiden naar een prettige samenwerking. Goede samenwerking met de juiste mensen is de sleutel tot succes. Nu heb ik een voelspriet voor leuke mensen. Ik heb alleen maar leuke, inspirerende mensen om mij heen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Makelaars, maak je borst maar nat, want here I come! Wie durft?

 

Sta jij open voor een leuke samenwerking? Neem dan  HIER  contact met me op!